تعادل بی نظیر جهان


الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَّا تَرَى فِی خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِن تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِن فُطُورٍ ﴿۳﴾

ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنقَلِبْ إِلَیْکَ الْبَصَرُ خَاسِأً وَهُوَ حَسِیرٌ﴿۴﴾

(سوره الملک 67 آیه 3 و 4)

« آن که هفت آسمان را به طبقاتی منظم بیافرید ، در خلقت (خدای) رحمان هیچ تفاوتی نخواهی یافت .دوباره بنگر ، آیا خللی توانی یافت ؟ دوباره و دوباره بنگر تا دیده ات خره وخسته به سوی تو باز گردد . »

میلیاردها ستاره و کهکشان در تعادلی عالی در سینه هایی که برای آنها در نظر گرفته شده اند درک کنند . ستاره ها و سیاره ها و قمری ، نه تنها به دور محورشان می چرخند ، بلکه همگی با هم با سیستمی که بخشی از آن  هستند در حال حرکتند . بعضی از کهکشانها 200 تا 300 میلیارد ستاره از روی مسیر حرکت همدیگرمی گذرند ، باکمال تعجب هرگز تصادم و برخوردی که به نظم عالی موجود در جهان را آسیب بزند ، پیش نمی آید . این معجزه ایست که همگی ما باید به آن فکر کنیم و آنرا بازتاب دهیم .

در جهان بحث سرعت بر اساس اندازه گیریهای زمین ، ابعادی بسیار بزرگ   به خود می گیرد.

ستاره گان ، سیارات و توده های عظیم کهکشانهای که مشخصه های عددی آنها تنها توسط ریاضی دانان قابل محاسبه است ومیلیاردها یا ترلیونها تن وزن دارند باسرعتی فوق العاده در فضا در حرکتند .

بطورمثال زمین با سرعت 1670 کیلومتر در ساعت در حال چرخش است .اگر بدانیم که در حال حاضرسریعترین گلوله به طور میانگین سرعتی معادل 1800 کیلومتر در ساعت دارد ، میتوان دید که زمین علیرغم اندازه جرم بزرگی که دارد  به چه سرعتی حرکت می کند .

سرعت زمین در حرکت بر روی مدارش به دور خورشید 60 برابر یک گلوله است یعنی 108000 کیلومتر در ساعت . و اگر ، قادر به ساختن وسیله ای می بودیم که با این سرعت حرکت کند ، آن وسیله می تواند کره زمین را در 22 دقیقه دور بزند . این ارقام تنها در مورد زمین است . این موارد برای سیستم منظومه شمسی خیره کننده تر و جالبتر هستند . سرعت این سیستم آنقدر بالا است که هیچ استلاحی نمی توان برایش بیان کرد .هرچه سیستمی در جهان بزرگتر باشد سرعتش بیشتر است .


سرعت دوران منظومه شمسی به دور مرکز کهکشان 000/720 کیلومتر در ساعت است و کهکشان راه شیری با 200 میلیارد ستاره اش با سرعت 000/950 کیلومتر در ساعت در فضا حرکت می کند . بدون شک خطر بسیار بالای در روی دادن یک تصادم در سیستمی با این پیچیدگی و سرعت وجود دارد ، با این حال اینچنین اتفاقی روی نمی دهد و باکمال امنیت به زندگیمان  ادامه می دهیم زیراهمه چیزدرجهان بر اساس تعادل وموازنه بی عیب وبی نقصی که خداوند آنرابرپا داشته است عمل می کند . و این بدان دلیل است که در آیه گفته شده است هیچ "خلعی "درسیستم وجود ندارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد